שימו ❤

זהו טיול שיצא בעבר והשארנו אותו כדי שתוכלו לקבל השראה למבנה טיול ולהתרשם קצת ממגוון הטיולים שלנו

יום 1 –ישראל – אדיס אבבה בהר דר

ברוכים הבאים לאתיופיה!

לאחר טיסה של פחות מ-5 שעות ננחת באדיס אבבה לקראת השעה 6:00 בבוקר. אדיס אבבה, הוקמה בשנת 1886 על ידי הקיסר מיניליק ה-2 והיא ממוקמת בגובה של 2500 מעל פני הים מה שהופך אותה לעיר הבירה ה-5 הכי גבוה בעולם. היום לא נזכה לבקר את אדיס אבבה ונעלה על טיסת המשך לבהר דר אליה נגיע לקראת השעה 9:00 בבוקר. לאחר התמקמות במלון נצא לשיט על אגם ונבקר בכנסיות השונות אשר על האיים הפזורים על האגם. כמו כן, נוכל לצפות בעופות מים והיפופוטמים. לאחר חזרה למלון וארוחת צהריים נצא לסיור במפלי הנילוס הכחול

לינה – בהר דר

*יצוין כי ישנן שני טיסות מישראל לאתיופיה.

ET 405 ממריאה מבן גוריון בשעה 00:45 ונוחתת באדיס אבבה בשעה 6:05

ET 415 ממריאה מבן גוריון ב-9:00 ונוחתת באדיס אבבה ב- 14:35

באם נעלה על הטיסה ET 415 ביום הראשון נגיע לבהרדר בשעות ערב מאוחרת ואז נוכל לצאת לסיור בעיר ולארוחת ערב מסורתית ואת הלו"ז המצוין היום זה נעשה למחרת (יתווסף יום לטיול)

יום 2 – בהר דר – אוורמבה – גונדר

בבוקר ,נסע לכיוון העיר גונדר כאשר בדרך אנחנו עוצרים לבקר בכפר אוורמבה . אוורמבה המוכר בכינוי "הקיבוץ האתיופי" הינו כפר בעל משק שיתופי ושוויון זכויות בין כלל התושבים הפועלים בצורת קומונה בדומה לקיבוץ המוכר לנו. הכפר אוורמבה מאפשר למבקרים בו לקבל הצצה לחיי היום יום הכפריים באתיופיה ולבקר בבתי המלאכה השונים בעיר וכן לשמוע אודות המקום המיוחד, החזון, הקשיים וצורת ההתנהלות שלו כיום .

לאחר הביקור באוורמבה נמשיך בנסיעה לכיוון גונדר . העיר גונדר ידועה הן בשל טירות האבן והכנסיות הרבות בעיר ובן בשל עברה היהודי. במהלך היום נסייר באתרים השונים בעיר בניהם ארמון המלך פסילדס, כנסיית דברה סלאסי והקהילה היהודית הממתינה לעלייה, בהתאם להספק

לינה – גונדר

יום 3 – גונדר – הרי הסימיאן – גונדר

בבוקר, נסע כ-2-3 שעות מגונדר לדברק (Debark) העיירה ממנה יוצאים להרי הסימיאן (Simien Mountains ). לאחר קבלת אישור כניסה והצטרפות של מלווה מטעם השמורה נכנס לשמורה ונעשה בה הליכות קצרות לנקודות תצפית ועניין שונות. במהלך ההליכה נזכה לראות את רכס הסימיאן, רכס ההרים המרשים והגבוה ביותר באתיופיה שפסגתו מגיעה ל- 4543 מטר, במהלך ההליכה ישנו סיכוי גבוה מאד שנזכה לפגוש את ההבון הזנוב, מין אנדמי של בבון הנמצא בהר.

לינה – גונדר

*יודגש כי הנסיעה מגונדר להרי הסימיאן וחזרה הם כ-3 שעות לכיוון. ניתן להוסיף יום בהרי הסימיאן וללון בשטח (קמפינג) או לחלופין ב- simien lodge מלון היוקרה הנמצא בשמורה

*ניתן לעשות טרק בהרי הסימיאן (למיטיבי לכת) החל מיום אחד ועד כ-7 ימים.

יום 4 – גונדר – לליבלה

בשעות הבוקר נעשה את דרכנו לשדה התעופה של גונדר על מנת לעלות על טיסה לליבלה (המראה 10:00 נחיתה בלליבלה 10:30). לליבלה, הידועה גם בתור "פטרה של אפריקה" ו"הפלא השמיני של העולם" הינה עיר ובה 11 כנסיות חצובות בסלע בארכיטקטורה יוצאת דופן ביופייה. במהלך היום נעשה סיור בכנסיות ונלמד עוד על ההיסטוריה הדתית והכללית, היסטוריה שממשיכה לחיות בין כותלי המנזרים והנזרים החיים בה בלליבלה.

לינה – לליבלה

*למעוניינים ניתן להוסיף לילה בלליבלה וכך לערוך סיור ארוך ועמוק יותר בכנסיות החצובות וכן לבקר מספר כנסיות מחוץ לעיר

יום 5 – לליבלה – אקסום

בשעות הבוקר, נעשה את דרכנו לעבר שדה התעופה של לליבלה על מנת לעלות על טיסה לעיר אקסום (המראה 11 נחיתה 11:40). אקסום, בירתה של ממלכת אקסום הקדומה מי שהפכה לימים לאתיופיה של היום, הינה העיר החשובה ביותר דתית והסיסטריות באתיופיה. בהגיענו לעיר אקסום נצא לסיור בעיר לראות את האתרים המרכזיים והחשובים של העיר. בין האתרים נמצא את האובילסקים העתיקים של העיר, ארמון מלכת שבא וכן את מנזר 'מרים ציון' שעל פי המסורת האתיופית הינו מקום מושבו של ארון הברית שהובא לשם מבית המקדש בירושלים במהלך היום נצא לסיור בעיר לראות את האתרים המרכזיים והחשובים של העיר.

לינה – אקסום

יום 6 – אקסום – כנסיות תיגראי – מקלה  

אתיופיה התנצרה בשנת 333 (הממלכה השלישית בעולם שהתנצרה) אך בתחילה הנצרות הייתה נפוצה בעיקר בקרב חוג המלוכה ולא בקרב רוב העם. בין המאה ה-5-6 הגיעו שני קבוצות נזירים לאתיופיה על מנת להפיץ את הנצרות ברחבי הממלכה. הם הקימו שורת מנזרים באזור תיגראי ואריתראה של היום. חלק ממנזרים אלה נבנו על צוקים ובהרים, במיקומים בעלי נוף מדהים ביופיו.

במהלך היום, נעשה את דרכנו בין אקסום למקלה כאשר בדרך נעצור לבקר במספר כנסיות ומנזרים לאורך הדרך. למיטיבי הלכת יומלץ להגיע לגרלטה (gheraltah) שם נמצאות הכנסיות החצובות – דניאל ומרים קרקור וכן, כנסיית אבונה ימטה אליה ניתן להגיע רק בעזרת תיפוס בחבל.

למעוניינים בטיול שלא דורש מאמץ פיזי קשה יומלץ לבקר במקדש יהא (yeha). המקדש העתיק של יהא הוא שריד יוצא דופן של התקופה הקדם נוצרית של אתיופיה המספר על התקופה שקדמה לנצרות. וכן כנסיות חצובות חשובות בדרך כגון אברה וואצבהה ועוד

לינה – מקלה

*ניתן להוסיף לילה באזור הכנסיות של מחוז תיגראי ובכך לבלות זמן רב יותר, ולבקר אתרים רבים יותר בין אקסום (כולל) לבין מקלה.

יום 7 – מקלה – דלול

בבוקר מוקדם נצא לכיוון האזור הטרמו – מינראלי של דלול (Dallol), שם נזכה לראות את חלק מתופעות הטבע הייחודיות והמרשימות ביותר. אגמי מינרלים בצבעים שונים, אגמי גופרית וחומצות שונות. כמו כן, נבקר באגם עסל (Lake Assal) הנמצא 100 מטר תחת פני הים באחד השקעים הנמוכים בעולם ובמקומות נוספים באזור. כמו כן נזכה לבקר את כורי המלח המפורסמים של מדבר הדנקיל. לאחר הביקור נעשה את דרכנו חזרה לעבר מקלה

לינה – מקלה

*יודגש כי הנסיעה ממקלה וחזרה אליה היא כ-4 שעות נסיעה לכל כיוון. ניתן לפצל את המסלול לשני ימים עם לינת שטח בינהם.

*למעוניינים ניתן לעשות טיול של 3 ימים (2 לילות. לינת שטח) במדבר הדנקיל ולהוסיף גם ביקור בהר הגעש הפעיל ארטה עלה (Erta Ale)

יום 8 – מקלה – אדיס אבבה – הביתה

בשעות הבוקר, נעלה על טיסה ממקלה לאדיס אבבה (מספר אופציות טיסה), בהגיענו לאדיס ימתין לנו נהג שייקח אותנו לסיור באדיס אבבה. אדיס אבבה הינה עיר תווסת בעלת מגוון רחב של מסעדות, בתי קפה, מוזיאונים, שווקים הופעות חיות ועוד. במהלך הסיור נבקר במוזיאון הלאומי שם נפגוש את האם הקדמונית שלנו – LUCY , או בשמה המקומי – דינקינש (Dinkinesh) בת ה-3.2 מליון שנה.

לאחר הביקור במוזיאון נמשיך בנסיעה קצרה לשוק שירומדה (Shiromeda) שם נזכה לטעימת פתיחה של התרבות האתיופית. השוק בשרימדה מוכר כשוק בדים גדול וכן, כמקום מעולה לרכוש מזכרות אותנטיות. לאחר סיור בשוק נעלה להר אנטוטו (Entoto) לתצפית מרהיבה על העיר אדיס אבבה. ככל שיאפשר לנו הזמן, נוכל ללכת לבקר בעוד אחד מהשווקים הרבים שיש לעיר להציע בהם המרקטו (השוק הגדול ביותר באפריקה)  ושולה או לחילופין לשבת לאכול או להרגע באחד ממרכזי הבילויי בעיר (בולה, פיאצה).

לאחר הסיור נעשה את דרכנו לעבר שדה התעופה על מנת לעלות על טיסה חזרה לישראל

לינה – בית J

*יצוין כי ישנן שני טיסות סדירות מאתיופיה לישראל כל יום

1 – ET 414 ממריאה ב-16:35 מאדיס אבבה ונוחתת ב-20:10 בבן גוריון

2 – ET 404 ממריאה ב-23:55 מאדיס אבבה ונוחתת ב-3:00 בבן גוריון

בהתאם לטיסת החזרה יותאם הלו"ז של היום האחרון

 

המסלול הזה נראה לכם? רוצים לשנות כמה פרטים על מנת שזה יהיה המסלול שלכם?

בואו נדבר על זה. לאחר שיחת התאמה ודיוק של המסלול, ובהתאם למספר האנשים, רמת המלונות והלו"ז הסופי ייקבע מחיר הטיול.  

קראו עוד על נופים טיולים המלצות שבטים

וונצ'י (Wench’i)

וונצ'י Wench'i –  וונצ'י הנם אגמים וולקנים מרהיבים ביופים הנמצאים בלב הר געש כבוי. המסלול של וונצ'י הנו מסלול

קרא עוד »

ממליצים עלינו

זמרת 29, זמרת ד.נ שדות נגב 8515100

×
×

עגלת קניות

התאהבתם באתיופיה?

יש לי גם טיולים מאורגנים וגם אפשרות לבניית טיול אישי רק בשבילכם: