מפלי הנילוס הכחול/טיס אבאי (Tis Abay)

מפלי הנילוס הכחול/טיס אבאי (Tis Abay)

מפלי הנילוס הכחול/טיס אבאי (Tis Abay)

הטִּיס אָבָּאי – שפירוש שמו באמהרית הוא 'מים מעשנים', הינו המפל הגדול והמרשים ביותר באתיופיה שגובהו נע בין 37–45 מטר! המפלים מצויים כ־30 ק"מ במורד הנהר היוצא מאגם טאנה, מקור הנילוס הכחול, ומורכבים מארבעה זרמים, כאשר בעונה הגשומה הוא מגיע ל־400 מטר רוחב.
בשנת 2013 נבנה סכר על מנת לנצל את מי הנהר לצורך ייצור חשמל, מה שהביא לפגיעה בזרימת המפל. למרות זאת, לאחר הגשמים ובעיקר סביב העונה הגשומה (יולי – אוגוסט) ולאחריה כאשר הסכר מוצף, המפל מרשים ביופיו. כמו כן, בימי ראשון (למעט כאשר ישנו צורך רב בחשמל) הסכר פתוח וניתן ליהנות מהמפל בשיא תפארתו.
כדי להגיע למפלים יש לעשות מסלול הליכה קליל ויפה של כשעה וחצי– שעתיים שבסופו מגיעים אל המפלים. כמו כן, תמורת תשלום של כ־20 ביר לאדם ניתן לחצות את הנהר בסירה ולהגיע למפלים בתוך חצי שעה לערך. מכיוון שמדובר במסלול מעגלי, ניתן ללכת כיוון אחד בדרך הארוכה וכיוון שני בדרך הקצרה, או הלוך חזור באותה הדרך.

מחיר – 50 ביר כניסה (יש הנחה לסטודנטים בהצגת תעודה של מוסד לימודים מוכר)

מחיר מדריך מקומי – כ-200 ביר

חשוב לדעת – מפלי הנילוס הכחול הינם מהמקומות בהם רבים ה-"מדריכים הלא רצויים", תופעה הקיימת בכמה מקומות שונים באתיופיה. מדובר במדריך מקומי הטוען כי אין אפשרות להגיע לבד למפלים ו/או להכנס לשמורה ללא השכרת שירותים של מדריך מקומי. זה לא נכון! אחרי התשלום בקופות השמורה אתם רשאים ללכת למפלים באופן עצמאי ואין חובה לשכור את שירותיו של מדריך כזה או אחר.

ממליצים עלינו

קראו עוד על נופים טיולים המלצות שבטים

מסע ריצה לאתיופיה

רצים את הסימיאן באתיופיה- ומסיימים בחגיגות הטימקט בגונדר 8 ימים – 5 ימי ריצה 14-21.1.2024 בית הספר לריצות הרים,

קרא עוד »

אתיופיה מעניינת אתכם?

השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם להגיע אליה

זמרת 29, זמרת ד.נ שדות נגב 8515100

מפלי הנילוס הכחול/טיס אבאי (Tis Abay)

×
×

עגלת קניות

התאהבתם באתיופיה?

יש לי גם טיולים מאורגנים וגם אפשרות לבניית טיול אישי רק בשבילכם: