מידע שימושי על אתיופיה

מידע שימושי על אתיופיה

מידע שימושי על אתיופיה

כסף

המטבע שנמצא בשימוש באתיופיה הנו ה־birr האתיופי המחולק ל־100 סנט.

דוגמאות למחירי מוצרים:

בקבוק קולה בבית קפה יעלה לרוב 10 ביר; ארוחה מלאה של פסטה/אורז וכדומה תעלה כ־30–40 ביר; בקבוק ליטר מים כ־10 ביר; בקבוק שני ליטרים 18 ביר; בירה 20–25 ביר, לחם 2 ביר.

כרטיס אשראי – הכספומטים באתיופיה מקבלים בעיקר כרטיסי אשראי של Viza אך כיום כמעט בכל עיר מרכזית ישנם כספומטים אשר יקבלו גם כרטיסים אחרים. לכל מקרה, חשוב לציין כי לא בכל מקום מכונה למשיכת מזומנים, וכדאי לתכנן מראש את תקציב ההוצאה המשוער כדי שלא להיתקע בלי כסף זמין.

חשוב לדעת – בנקים רבים וכספומטים סגורים בימי ראשון!
המרה של כסף – ניתן להמיר דולרים/יורו בבנקים השונים וכן בשדה התעופה. יצוין כי הערך הרשמי של הדולר נמוך יותר משוויו בשוק ועל כן רבים אשר ישמחו להחליף אתכם דולרים בשער גבוה מהשער הרשמי (אם כי חשוב להדגיש שלא מומלץ להחליף עם כל אדם שפוגשים ברחוב ועדיף לעשות זאת מול המלון/אנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם.

ברוב־הכמעט־מוחלט של המקומות לא ניתן להמיר ביר בחזרה לדולר או ליורו, למעט מקומות מסוימים, בעיקר באדיס אבבה, וזאת בצירוף קבלה של משיכת הביר. לכן מומלץ להביא יותר דולרים ממה שאתם חושבים שתצטרכו, שכן להמיר לביר זה תמיד קל יותר מלהמיר לדולר.

תקשורת

פלאפון – כרטיס SIM ניתן לרכוש במשרדי חברת הסלולר ethio telecom וכן במקומות כמו משרדי הדואר. מחירו של כרטיס ה־SIM הוא כ־35 ביר וישנם מקומות שבהם הוצאת SIM מצריכה להביא תמונת פספורט וצילום דרכון (או דרכון) ולמלא מספר טפסים. דקות שיחה וגלישה ניתן לרכוש כמעט בכל חנות וקיוסק. השיטה באתיופיה עובדת כך שניתן לרכוש כרטיס עם קוד שמזינים אותו לטלפון והאשראי על ה־ SIM נטען (ישנו פירוט על הכרטיס וכן ניתן לשאול כל אדם ברחוב איך לעשות זאת).

WI-FI – עם הזמן הולכים ומתרבים מקומות שמחוברים לרשת האלחוטית (WI-FI). מהירות הגלישה נמוכה אמנם, ויש הפסקות חשמל תדירות, אך כמעט בכל מלון יש חיבור ל־;WI-FI ולשבת בבית קפה של מלון, להזמין קפה ולהשתמש ב־WI-FI הוא דבר שבשגרה.

חשמל – החשמל באתיופיה דומה לחשמל בישראל ומסופק במתח של 220 וואט. אולם מרבית השקעים הם בעלי שני פינים ולא שלושה, ולכן אם ברשותכם מכשיר שמתחבר לשלושה ראשים יש להביא מתאם רלוונטי. כמו כן, מומלץ להביא מפצל חשמלי למספר שקעים, כי לרוב בחדרי המלון מספר השקעים מצומצם.

באתיופיה יש הפסקות חשמל רבות גם בערים הגדולות ולכן מומלץ להצטייד בפנס/פנס ראש, וכן בסוללה נוספת ומטען נייד למכשירים השונים.

ממליצים עלינו

קראו עוד על נופים טיולים המלצות שבטים

מסע ריצה לאתיופיה

רצים את הסימיאן באתיופיה- ומסיימים בחגיגות הטימקט בגונדר 8 ימים – 5 ימי ריצה 14-21.1.2024 בית הספר לריצות הרים,

קרא עוד »

אתיופיה מעניינת אתכם?

השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם להגיע אליה

זמרת 29, זמרת ד.נ שדות נגב 8515100

מידע שימושי על אתיופיה

×
×

עגלת קניות

התאהבתם באתיופיה?

יש לי גם טיולים מאורגנים וגם אפשרות לבניית טיול אישי רק בשבילכם: