טיול שבטים – הקדמה

טיול שבטים – הקדמה

טיול שבטים – הקדמה

כמה מילים על השבטים – אחד מהיעדים הפופולריים ביותר בנסיעה לאתיופיה, היא הנסיעה לשבטים השונים אשר נמצאים בעמק האומו שבדרום המדינה. לא לחינם השבטים הם יעד פופולרי מועדף בקרב המטיילים, הואיל וניתן לפגוש שם תרבויות ואנשים בעלי אורח חיים הנראה כאילו נעצר לפני אלפי שנים.

את הסיור בשבטים ניתן לעשות בשתי דרכים:

סיור מאורגן – את הטיול המאורגן ניתן להתחיל מאדיס אבבה, או להגיע באופן עצמאי לארבע מינצ' ולצאת משם לסיור. לרוב הסיור הוא בין 6-8 ימים ליוצאים מאדיס אבבה (ויומיים פחות ליוצאים מארבע מינצ'). לכל שבט יש מספר כפרים, וכאשר עושים את הסיור באופן מאורגן, החברות שמארגנות את הסיור חייבות לקחת את הקבוצות לאותם הכפרים של כל שבט. מכיוון שהתושבים מתפרנסים מהתיירות ברגע שמגיעים תיירים הם מיד "עושים פוזות למצלמה", ועושים הצגה שלמה כדי שתיירים יצלמו, ועל כל תמונה הם דורשים כסף – "צלם ושלם". חשוב להכיר בכך טרם היציאה לסיור, שכן אנשים רבים לא נהנים מהחוויה המדוברת, מאחר שהם מרגישים שזה מזויף ומדובר ב"גן חיות אנושי". כמובן, ישנם המבינים שבתור מטייל לבן אין לי האפשרות לחוות משהו אמִתי, מאחר שאני תמיד אהיה זר בתוך סביבה כזאת, אז במקום לנסות להיות מי שאני לא, פשוט לקבל את זה כמו שמציעים. כמו כן, ניתן להבין שזה מקור הפרנסה שלהם, ועל אף חוסר האותנטיות שבהתנהלותם, מדובר עדיין בחוויה מרשימה ומעניינת מאוד. יצוין ויודגש כי גם בסיור מאורגן ישנם מפגשים אנושיים אותנטיים לחלוטין עם אנשים בעלי אורח חיים מאד שונה וייחודי.

טיול לא מאורגן – להרפתקנים שביניכם המעוניינים לחוות את השבטים באופן בלתי אמצעי – ניתן להגיע באופן עצמאי לארבע מינצ' ומשם לנסוע בתחבורה ציבורית לאזור השבטים. כאשר עושים את הטיול באופן עצמאי אין שום מחויבות לטייל בכפרים ספציפיים, וניתן לסייר ולראות את השבטים, לבקר בבתים ולחוות את אורח חייהם. החשש בטיול מעין זה הוא שאתה נמצא באזור שיש בו חוקים ודפוסים שונים לגמרי מהמוכר אפילו באתיופיה, ויש להיות ערניים וזהירים. נוסף לכך יש לקחת בחשבון שלעתים המרחק בין השבטים הנו גדול, ומאחר שהתחבורה הציבורית אינה תמיד זמינה – זמני ההגעה יכולים להיות ארוכים. כמו כן ישנם מספר שבטים שלא מעוניינים במבקרים חיצוניים ודאי שלא אלה שלא מוכנים לשלם להם על הביקור (כמו רוב התיירים).

 

ממליצים עלינו

קראו עוד על נופים טיולים המלצות שבטים

מסע ריצה לאתיופיה

רצים את הסימיאן באתיופיה- ומסיימים בחגיגות הטימקט בגונדר 8 ימים – 5 ימי ריצה 14-21.1.2024 בית הספר לריצות הרים,

קרא עוד »

אתיופיה מעניינת אתכם?

השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם להגיע אליה

זמרת 29, זמרת ד.נ שדות נגב 8515100

טיול שבטים – הקדמה

×
×

עגלת קניות

התאהבתם באתיופיה?

יש לי גם טיולים מאורגנים וגם אפשרות לבניית טיול אישי רק בשבילכם: