הר הגעש ארטה אלה (Erta Ale)

הר הגעש ארטה אלה (Erta Ale)

הר הגעש ארטה אלה (Erta Ale)

הר הגעש ארטה אלה (Erta Ale) הוא הר געש פעיל הממוקם בצפון־ מזרח אתיופיה על "משולש עפר "סמוך לגבול עם אריתריאה. זהו הר הגעש הפעיל ביותר באתיופיה. גובהו של ההר הוא 613 מטרים מעל פני הים ובפסגתו אגם לבה ,אחד מחמשת אגמי הלבה הקבועים המוכרים בעולם כולו. זהו אגם הלבה הקבוע הוותיק בעולם, הקיים מאז שנת 1906.

ההליכה לפסגת הר הגעש נעשית לאחר רדת החשיכה (בשל החום הכבד) ואורכה 9.5 ק"מ (כ־4 שעות). הירידה מההר נעשית לרוב בשעות הבוקר המוקדמות על מנת להימנע מהליכה ממושכת בחום של המדבר. הגעשיות הערה בארטה אלה נובעת ממיקומו לאורך בקע מזרח־אפריקה, שצפונו מצוי בתחום המגן היבשתי (שילד) הערבו־נובי

פירוש השם ארטה אלה בשפת בני 'עפר' שחיים באזור הוא "ההר המעשן." אגדה מקומית עתיקה מזהירה את בני האדם פן יתקרבו לפסגת ההר, מכיוון שרוחות תועות של נשמות רועים רכובים על סוסים מעופפים מונעות את הגישה אליו. בני המקום גם מאמינים כי הר הגעש הנו השער לגהנום דרכו עוברים החוטאים ובעלי התנהגות קלוקלת.
בינואר 2017 התפרץ הר הגעש ארטה אלה. לאחר ההתפרצות החל ההר "לעשן" ולהתפרץ לסירוגין – מה שמנע את היכולת להגיע אליו. במקביל, הר געש הנמצא מעט צפונית מהר הגעש ארטה אלה התפרץ אף הוא. בשבועות שלאחר ההתפרצות המצב היה בלתי יציב, אך לאחר מספר שבועות חזר הר הגעש לקדמותו ומטיילים חזרו לבקר בו.

 

ממליצים עלינו

קראו עוד על נופים טיולים המלצות שבטים

מסע ריצה לאתיופיה

רצים את הסימיאן באתיופיה- ומסיימים בחגיגות הטימקט בגונדר 8 ימים – 5 ימי ריצה 14-21.1.2024 בית הספר לריצות הרים,

קרא עוד »

אתיופיה מעניינת אתכם?

השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם להגיע אליה

זמרת 29, זמרת ד.נ שדות נגב 8515100

הר הגעש ארטה אלה (Erta Ale)

×
×

עגלת קניות

התאהבתם באתיופיה?

יש לי גם טיולים מאורגנים וגם אפשרות לבניית טיול אישי רק בשבילכם: