הרי הבאלה (Bale Mountains)

הרי הבאלה (Bale Mountains)

הרי הבאלה (Bale Mountains)

הרי הבאלה Bale Mountains – שמורת רכס הרי הבאלה הינה שמורה המשתרעת על פני 2,150 ק"מ רבוע ובתחומיה אזורים נרחבים רבים, חיי טבע עשירים מאוד וכן יערות רחבי ידיים. פסגת הרכס נישאת לגובה של 4389 מטר מה שהופך אותה לפיסגה השנייה בגובה באתיופיה (לאחר ה- Ras dashen שבהרי הסימיאן).

ברכס הרי הבאלה ישנם שני מסלולים נפוצים, האחד יוצא מאזור דינשו, השני והנפוץ יותר מבין השניים יוצא מהכפר דודולה 

השמורה וכחלק מהרכס ישנו את יער הארנה (Herenna Forest) היער השני בגודלו באתיופיה, ויער העננים (cloud forest) הגדול ביותר במדינה.

באלה דינשו – טרק הבאלה דינשו מוכר בשל חיי הטבע העשירים שבאזור וחיות הבר הרבות, כגון חזירי בר, ניאלה (מין אנטילופה אנדמי), קופים, וכן הסיכויים הסבירים לראות את השועל האתיופי ועוד. כל זאת ועוד עופך את הטרק לפופולרי בעיני רבים.

באלה דודולה – טרק הבאלה דודולה מוכר בשל השילוב של המרחבים הירוקים, הנחלים הזורמים והמון סוסים אשר הופכים את הבאלה דודולה לטרק יפה, פסטורלי וממש חוויתי.

את המסלול מדודולה אפשר לעשות ברכיבה על סוסים ואפשר גם ברגל; אפשר גם להחליט בכל יום אם תרצו לעשות את היום שלמחרת עם סוסים או בלעדיהם. הטרק הסטנדרטי הוא שלושה עד ארבעה ימים, אבל מכיוון שמדובר ברכס אפשר לעשות אותו מספר רב יותר של ימים ואף להגיע מדודולה עד לאזור דינשו וכן ליער הארנה. מי שמתמזל מזלו יוכל לראות את הזאב האתיופי — מין אנדמי של זאב שלמעלה ממחצית מאוכלוסייתו מצויה באזור הבאלה (כמה מאות בלבד).

יצוין שבבקתות שלנים בהן בטרק הבאלה דודולה יש שמיכות, כלי בישול, פתיליות לבישול ואפילו שתיה קלה!

ממליצים עלינו

קראו עוד על נופים טיולים המלצות שבטים

מסע ריצה לאתיופיה

רצים את הסימיאן באתיופיה- ומסיימים בחגיגות הטימקט בגונדר 8 ימים – 5 ימי ריצה 14-21.1.2024 בית הספר לריצות הרים,

קרא עוד »

אתיופיה מעניינת אתכם?

השאירו פרטים ונשמח לעזור לכם להגיע אליה

זמרת 29, זמרת ד.נ שדות נגב 8515100

הרי הבאלה (Bale Mountains)

×
×

עגלת קניות

התאהבתם באתיופיה?

יש לי גם טיולים מאורגנים וגם אפשרות לבניית טיול אישי רק בשבילכם: