דוד מאיר כהן – אדיס והסביבה

אתיופיה: אדיס אבבה וטיולים קצרים בקרבתה

אדיס אבבה היא עיר הבירה של אתיופיה ופירוש שמה באתיופית הוא "פרח חדש". העיר היא עיר יחסית מפותחת אם כי לא ניתן להגיד שהיא עיר מערבית במיוחד. אחרי שחזרנו משבטי הדרום החלטנו להקדיש לאדיס אבבה ולסביבתה כחמישה ימים.

בשבילי אדיס אבבה הייתה אפריקה האמתית. אומנם אין לי הרבה ניסיון בטיולים באפריקה. אבל העיר הרגישה לי בדיוק כמו שעיר אפריקאית גדולה ומאובקת צריכה להיות. שווקים מלאי ריחות חמוצים ואקזוטיים. נשים יפיפיות עם כיסויי ראש בשלל צבעים. ניסיונות כיוס תכופים ואזהרות חוזרות ונשנות שאני חייב להצניע את המצלמה – אחרת אני מסתכן בשוד אלים.

באדיס אבבה בחרנו לישון באזור הבולה. מצאנו מלון מצוחצח וחדש צמוד לבולה. בעליו של המלון מציע הקפצה לשדה התעופה בחינם והמלון נמצא במרחק הליכה של כ-5 דקות מקניון אנדה-מול. קניון בו ניתן למצוא בתי קפה מצוינים, משחקי וידאו, חנויות יוקרה ובעיקר את האנשים היפים של אתיופיה.

אתרים בהן ביקרנו באדיס אבבה ושווים המלצה:

הפלאפל של אילן – חומוס ישראלי מעולה. ממוקם ברחוב אייה אולט 22. ממול בית החולים גבריאל. (לא כשר)
המקרטו – אומרים שהוא השוק הכי גדול באפריקה. שוק מעניין עם מלא סמטאות ומבוכים. יש בו כמעט כל דבר שתחפשו. הצלחנו למצוא מעט מטפחות ראש וחולצות במחיר מצוין. יש לציין שמספר פעמים הזהירו אותי בשוק להכניס את המצלמה. נהנו מכל רגע!

דברה זיית (בישופטו) Debra zeit

הגענו לדברה זיית מהתחנה המרכזית באדיס אבבה, כשעה נסיעה. 20 ביר.
העיר היא עיר נופש קטנה בקרבת אדיס ויחסית לאתיופיה היא עיר מערבית מאוד. ניתן למצוא בעיר סופרים רבים שמייבאים מוצרים מחו"ל (מצאנו קוסקוס מעולה!). מסביב לעיר יש שבעה אגמים וריזורטים מפוארים במיוחד שישכיחו מכם את העובדה שאתם באתיופיה. הריזורטים משמשים את האליטה הצבאית של המדינה. בדברה זיית ישנו במלון ממול התחנה המרכזית ב-300 ביר ללילה.

בז'ז' למספר אגמים באזור יעלה לכם כ-250 ביר לחצי יום.

סודרי Sodere
לסודרי יש להגיע מאדיס עד לאדמה (נצרת) ומשם יש שאטלים עד לסודרי במחיר של כ-50 ביר.
אני לא ממש יודע איך להגדיר את המקום. אבל זה בערך כמו עיירת נופש עם תנאים של טיול שנתי. כניסה למקום היא במחיר זול במיוחד (אין להכניס שתייה מבחוץ!) כשלאחר הכניסה יש לבחור חדרים לפי רמה. יש חדרים שמצוידים במקרר ובריכה פרטית המוזנת במי גופרית ויש חדרים בסיסיים מאוד. באתר הנופש מסתובבים מאות קופים שינסו לגנוב מכם כל דבר אפשרי. בנוסף, יש באתר מספר ברכות שחייה, מסאג'ים מצוינים וטיולי טבע קצרים ומקסימים. בטיול רגלי של כשעה מהכניסה לסודרי הגענו למשפחה ענקית של בבונים שנתנה לנו להתקרב עד אליה, שאב המשפחה משגיח שלא נתקרב יותר מידי. חוויה!

אגם וונצ'י lake wenchie

מסלול יום יפיפיה מאדיס אבבה.
זה היה היום האחרון שלנו באתיופיה והחלטנו להתפנק עם נהג פרטי. אחת ההחלטות הגרועות שעשינו! הנהג התלונן במהלך הדרך עשרות פעמים ודי פגם בחוויה. בנוסף, למרות הטיפ השמן שנתנו לו, (בנוסף לטיול בו שילמנו לו על הכל. החל מרכיבה ושייט ועד לאוכל). הוא החליט שמגיע לו יותר ופשוט לקח אותנו כבני ערובה בסוף היום. סגר את דלתות הרכב ונסע ברחובות צדדיים וחשוכים. רק אחרי צעקות ומריבות ושהחלטנו לתת לו כמעט פי שלושה ממה שסגרנו בתחילת היום, הוא הוריד אותנו בחור באמצע אדיס אבבה (ומיד לאחר מכן נער צעיר ו"רעב" שהחלטתי לתת לו אוכל ניסה לכייס אותי…אבל זה סיפור לפעם אחרת).

שימו לב שההגעה לוונצ'י דרך אמבו לא מומלצת!!! הדרך היא דרך עפר קשה במיוחד ולא מומלץ להכווין את הנהג או להגיע דרך שם. יש אפשרות להגיע בדרך סלולה דרך Waliso. שם יש שווקים מקומיים נהדרים שאפשר לעצור בהם בדרך.

האגם עצמו יפה במיוחד והמסלול מתחיל מנקודת חנייה בה נדרש לשלם מס כניסה. במקום ניסו להצמיד לנו מדריך, אך לאחר שהתעקשתי שאין צורך – הפקיד במקום ויתר. בגלל חוסר זמן החלטנו לעשות את המסלול עם סוסים. הסוסים נמצאים כחצי קילומטר לאחר הכניסה בנקודת תצפית מדהימה לאגם. נהגי הסוסים היו נהדרים כשבדרך הם צילמו והסבירו (200 ביר לסוס, הלוך ושוב) – כשכל צד לוקח כשעה . לאחר הירידה לאגם לקחנו שייט מעגלי של כשעה כשבדרך עוצרים בכנסייה שנבנתה על אי בלב האדם (50 ביר לאדם). אנשי הכפר שעוסקים בהובלת התיירים על גבי הסוסים מתחלקים בעבודה המעטה שיש ולכן כל אדם לוקח רק לצד אחד

ממליצים עלינו

קראו עוד על נופים טיולים המלצות שבטים

מסע ריצה לאתיופיה

רצים את הסימיאן באתיופיה- ומסיימים בחגיגות הטימקט בגונדר 8 ימים – 5 ימי ריצה 14-21.1.2024 בית הספר לריצות הרים,